Ferrari, ön-ortadan motorlu yeni 2+ coupé modeli Amalfi’yi tanıttı. Şirketin ikonik Roma modelinin yerini alan Amalfi, çift turbo beslemeli V8 motoru ve gelişmiş teknolojik donanımıyla dikkat çekiyor. 640 beygir güce sahip motoru, 3.3 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşıyor. Araç, hem gündelik kullanım hem de yüksek performans beklentilerine aynı anda yanıt veriyor.

Amalfi’nin kalbinde, Ferrari’nin ödüllü F154 motor ailesinden türetilmiş 3.855 cc hacminde çift turbo V8 motor yer alıyor. 7.500 devirde 640 bg güç, 3.000 ile 5.750 devir arasında ise 760 Nm tork üretebilen bu motor, sekiz ileri çift kavramalı F1 DCT şanzımanla eşleştirildi. 2,29 kg/bg güç-ağırlık oranı ile sınıfının öne çıkan temsilcilerinden biri haline gelen Amalfi, maksimum 320 km/s hıza çıkabiliyor.
Tasarımda sade yüzeyler ve heykelsi formlar öne çıkıyor. Uzun ve şekillendirilmiş kaputun altına yerleştirilen motor, agresif hava girişleriyle destekleniyor. Arka bölümde entegre aktif spoyler bulunuyor. Forged alaşım jantlar ve karbon fiber detaylar otomobile hem hafiflik hem de sportif bir görünüm kazandırıyor.

İç mekânda çift kokpit düzeniyle sürücü ve yolcuya ayrı alanlar sunuluyor. Yeni direksiyon simidi, Ferrari’nin ikonik kırmızı marş düğmesini yeniden kullanıma sunuyor. 10.25 inçlik yatay merkezi ekran, dijital gösterge paneli ve ergonomik kontrol birimleri ile araç içi etkileşim daha sezgisel hale geliyor. Arka koltuklar ise çocuklarla seyahat veya ek bagaj alanı için kullanılabiliyor.
Amalfi, güncel bağlantı teknolojilerini de bünyesinde barındırıyor. Apple CarPlay ve Android Auto desteğine sahip bilgi-eğlence sistemi, kablosuz telefon şarj ünitesiyle tamamlanıyor. Opsiyonel olarak sunulan Burmester premium ses sistemiyle ses deneyimi üst düzeye çıkarılıyor. Ayrıca 35 km/s hıza kadar 40 mm araç yüksekliği sağlayan kaldırma sistemi, özellikle şehir içi kullanımlarda kolaylık sağlıyor.

EPS, VDC, ABS+EBD, F1-TCS, E-Diff3, SSC 6.1, FDE 2.0 ve SCM-E Frs gibi elektronik sürüş destek sistemlerine sahip Amalfi, Ferrari’nin tüm Manettino modlarında ABS Evo ile optimize edilmiş bir sürüş karakteri sunuyor. 80 litrelik yakıt deposu ve 273 litrelik bagaj hacmi ile uzun yolculuklar için de uygun bir yapı sergiliyor.
Ferrari Amalfi, teknik ve estetik özellikleriyle Grand Tourer segmentine yeni bir yaklaşım getiriyor. Şirketin sportif ruhunu ve zarif tasarım anlayışını yansıtan bu yeni model, performans ve konforun dengeli birlikteliğini sunuyor.

Ferrari Amalfi – Teknik Özellikler | |
---|---|
Motor | 3.855 cc, çift turbo V8 |
Maksimum Güç | 640 bg @ 7.500 dev/dk |
Maksimum Tork | 760 Nm @ 3.000–5.750 dev/dk |
Şanzıman | 8 ileri çift kavramalı F1 DCT |
0–100 km/s | 3,3 saniye |
0–200 km/s | 9,0 saniye |
Maksimum Hız | 320 km/s |
Ağırlık | 1.470 kg (boş) |
Güç / Ağırlık Oranı | 2,29 kg/bg |
Uzunluk | 4.660 mm |
Genişlik | 1.974 mm |
Yükseklik | 1.301 mm |
Bagaj Hacmi | 273 litre |
Yakıt Deposu | 80 litre |
Frenler (Ön/Arka) | 390x223x34 mm / 360x233x32 mm |
Lastik Ölçüleri | Ön: 245/35 R20 – Arka: 285/35 R20 |
Elektronik Sistemler | EPS, VDC, ABS+EBD, F1-TCS, E-Diff3, SSC 6.1, FDE 2.0, SCM-E Frs |